מילוי ועיצוב שפתיים

מילוי ועיצוב שפתיים – למי מתאים הטיפול?

מילוי שפתיים מתאים לכל מי שרוצה לעבות במקצת או בהרבה את שפתיו או שפתיה.מילוי שפתיים אפשר לבצע בכל גיל וכמעט ללא כל מגבלות בריאותיות.
מגוון חומרי מילוי חדישים ובטוחים מאפשרים כיום לממלא בבטחה ובטבעיות מלאה את כל סוגי השפתיים ובכל הסגנונות האופנתיים. למשל כיום ניתן בקלות רבה ובמשך מספר דקות ליצור שפתיים חשוקות, שפתיים מצוירות, או שפתיים מלאות ובשרניות ועוד ועוד. חשוב להתאים את צורת השפתיים הסופית לסגנונו האישי של  המטופל או המטופלת וכן לשמר את המראה הטבעי של השפתיים על מנת לשמר את החן הטבעי ומיניות הפנים. שפתיים הנראות מלאכותיות או נוקשות למגע יוצרות מראה מרתיע וזול לפנים ופוגמות באלגנטיות בגיל המבוגר ובמראה הנינוח והמזמין בגיל צעיר.

האם מילוי שפתיים ע”י סיליקון נפוץ עדיין?

מילוי שפתיים בסיליקון אינו מומלץ כלל וגורם ליצירת מראה גס ותחושה נוקשה של השפתיים, לעיתים הזרקת סיליקון  מביאה גם לעיוותים של ממש בשפתיים אשר מחייבים כריתת חלקים מהשפתיים על ידי מנתח.
הזרקת סיליקון עלולה לגרום גם לסיבוכים מאוחרים אשר יכולים להופיע גם שנים רבות לאחר ההזרקה.

עם איזה חומר מומלץ למלא שפתיים כיום?

מילוי השפתיים המומלץ והחדיש ביותר כיום מבוסס על חומצה היאלורונית פטנטית מבית רסטילן המכונה “ליפ- רפרש” המעניקה לשפתיים נפח ורכות טבעיים לחלוטין וכן משפרת את מרקם העור ורמת הלחות בשפתיים.
על ידי שליטה מדויקת בכמות החומר המוזרקת אפשר לשלוט בנפח השפתיים החדש וכן בעיצוב צורתן הסופית.

האם ישנם מקומות מומלצים למילוי שפתיים?

על מנת להחליק קמטוטים בקווי המתאר של השפתיים-קמטי עישון- מומלץ למלא התעלה המקיפה את השפתיים התחתונות והעליונות ב”רסטילן פרלן” המהווה חומר המילוי המפורסם ביותר בעולם ובין הראשונים לקבל אישור ה-FDA על בטיחותו ההרבה ותוצאותיו משביעות הרצון מזה למעלה מעשור.

דרושה לי הכנה מוקדמת לקראת טיפול מילוי שפתיים?
אין כל צורך בהכנה בטרם ביצוע מילוי השפתיים, ולאחרי הפעולה תיתכן נפיחות קלה בשפתיים ביום שלמחרת.

בברכה,

ד״ר ינאי

10 שאלות שיש לשאול בטרם אתם שוקלים ביצוע טיפול אסתטי בפניכם

נושא טיפולי הרפואה האסטטית הפך לפופולארי ונגיש כבר כמעט לכולם. גיל הפונים יורד בהתמדה, טיפולי הבוטוקס הפכו לגימיק מסיבות ומילוי הקמטים והשפתיים כבר זועק מכל תכנית ריאליטי.

עם זאת, לטיפולי הרפואה האסטטית עלולים להתלוות גם אסונות אסתטיים כמו גם סיבוכים הנובעים מטיפולים רשלניים.

כדי שתדעו אם אתם באמת זקוקים לתיקון אסטטי בפניכם שאלו עצמכם השאלות הבאות :

1. הליפסטיק נוזל לך לקמטוטים מעל לשפה העליונה?

קמטוטים מעל לשפה העליונה, המופיעים במנוחה או בעת היגוי התנועה ״או״ אל מול המראה, ניתן למלא בטיפול קצר של חומצה היאלורונית מתאימה. לצורך תיקון הקמטוטים על השפה העליונה אין צורך לשנות את מבנה השפתיים או להגדילן- הטיפול מיועד רק למלא את קו מתאר השפה העליונה שהתקמט בגלל איבוד תכולת החומצה ההיאלורונית הטבעית שבו עם הגיל.

2. את הולכת ומתקשה לאפר את העפעף העליון בעיניים?

עם העלייה בגיל מתחילה צניחה קלה של זווית הגבות החיצונית והעפעף העליון צונח בעקבותיה, עובדה המקשה על האיפור בבוקר. אם את כבר חשה בכך יש לשקול טיפול בוטוקס באזור העיניים והגבות על מנת להשיב את קשת הגבות לגובהה המקורי.

3. קמה בבוקר עם קמטי זעף בין הגבות?

קמטי זעף בין הגבות הם קמטי הבעה, המופיעים בכל גיל בעת כעס או חשיפה לאור מסנוור. אבל, אם הקמט קיים כבר בעת הקימה בבוקר ולא רק לאחר יום ארוך ומרגיז בעבודה- הרי שהוא כבר מתחיל להיות חרוץ בעור- לצמיתות. על מנת למנוע המשך העמקתו ולאפשר הרפייתו המלאה מומלץ להתחיל ולבצע טיפול בוטוקס באזור שבין הגבות.

4. קמטי החיוך מגיעים עד לקו השיער שאת צוחקת?

קמטי החיוך למרות החינניות הרבה שלהם, הופכים עם הזמן לקמטים עמוקים החרוטים על הלחיים ובזויות העיניים שנותרים גם לאחר תום החיוך. קמטים אלה ניתנים למניעה מלאה רק מטופלים במועד באמצעות בוטוקס. טיפולי הבוטוקס מרפים את הקמטים הקיימים ומונעים המשך העמקתם.

5. לא מצליחה להסתיר עוד את העיגולים הכהים מתחת לעיניים?

עם העלייה בגיל וכתלות בנטייה גנטית, אזור ארובת העין מאבד מהשומן התת עורי האופייני לו. העור הופך דק יותר והעיניים נראות שקועות ועייפות. הכהות האופיינית נגרמת מהשתקפותם של כלי הדם מתחת לעור הדקיק. על מנת להחזיר את המראה הבהיר והמואר לארובות העיניים יש למלא השקעים שמתחת לעיניים באמצעות תכשירי מילוי מבוססי חומצה היאלורוניתהמיועדים במיוחד לאזור עדין ורגיש זה.

6. בהירת עור ולא יוצאת עוד מהבית ללא שכבה עבה של מייקאפ וקונסילר כדי להסתיר הכתמים על הפנים?

בקרב בהירי עור חשיפה לשמש גורמת לנזקים ברמת הד.נ.א בשכבות העור העמוקות המתחילים להיראות לעין שנים רבות לאחר החשיפה לשמש. כך שעם העלייה בגיל צצים ועולים נזקים מהעבר. כתמי גיל ושמש ניתנים להסרה מלאה ללא פגיעה בשכבות העור הבריאות באמצעות טיפולים בהבזקי אור – I.P.L או בשמם הפופולארי – פוטורג׳וביניישין.

7. ניסית כבר כל פריימר או מסכה קוסמטית כדי לצמצם את הנקבוביות המורחבות ?

נקבוביות מורחבות הן תופעה הנלוות בדרך כלל לעור שמן בגיל הנעורים אולם לעיתים אינה חולפת ואפילו מחריפה עם העלייה בגיל. שימוש אינטנסיבי מידי בתכשירים המיועדים לכווץ הנקבוביות ושימוש בתכשירי קוסמטיקה אגרסיביים עלולים כולם להחריף התופעה הגורמת לתלות הולכת וגדלה בתכשירי איפור בסיס.

נקבוביות מורחבות ניתנות כיום לטיפול יעיל באמצעות טיפול בלייזר פרקציונלי המביא לכיווץ הנקבוביות באופן ניכר ולהחלקת מירקם העור באופן יסודי וקבוע.

8. מרגישה שרפיון העור בפנים כבר נראה בצילומים משפחתיים?

צילומים משפחתיים הם הזדמנות נפלאה לראות באמת מה מצב הפנים שלנו. צילומי סלפי מבוימים עלולים להטעות ובדרך כלל אין ללמוד מהם על מראה הפנים כפי שנשקף לאחרים. דווקא בצילומים לא צפויים ובחברת אנשים קל יותר לעיתים להיווכח במציאות כפי שהיא. אם את מזהה צניחה בקו הלסת בפנים שלך או רפיון בעור הצוואר תוכלי להפיק תועלת רבה ממילוי ושחזור קו הלסת והזרקת בוטוקס לצוואר על מנת לשחזר את קו הלסת שאבד.

9. מזהה קמטוטים על הלחיים וכתמי שמש רבים ?

על מנת לתקן קמטוטים שטחים וקמטים, נזקי שמש ועור מחוספס תוכלי להיעזר בטיפולי לייזר פרקציונלי וטיפולי I.P.L הנערכים במשולב ומבוצעים יחדיו. סדרת טיפולים משולבת שכזו מביאה להחלקה של קמטוטים לצד הבהרת העור והאחדת גונו לשנים.

10. סוחבת צלקות אקנה ישנות, קמטים וקמטוטים שנוספו בשנים האחרונות וכתמי שמש רבים?

צלקות אקנה, רפיון העור לצד כתמי גיל וקמטים מהווים אינדיקציה לביצוע טיפול פילינג חד פעמי באמצעות לייזר. טיפולי פילינג באמצעות לייזר הם קלים יחסית ומבוצעים ללא כל צורך בהרדמה כללית.

במהלך טיפול אחד מוסרות לצמיתות מרבית צלקות העור העמוקות, טקסטורת העור מוחלקת ומוצקותו עולה. במקביל גוון העור חוזר להיות אחיד וכל כתמי הגיל והשמש נעלמים. טיפול בפילינג לייזר מתאים גם לביצוע בעור הצוואר והמחשוף.

בברכה

ד״ר ינאי

פיסול פניםפיסול פנים

אנחנו רגילים מאוד למראה הפנים שלנו וככל שנכיר אותן יותר כך גם נוכל לזהות בהן שינויים שקורים בגלל הגיל, משקל גוף עולה או יורד ועוד בעיות שקשורות לגנטיקה של העור שלנו וליכולתו להישאר מתוח על עצמות הגולגולת כמה שיותר שנים. החומרים השונים שמייצר הגוף שלנו על מנת לשמור על מראה העור המתוח והחלק, בעל הגוון האחיד וללא כתמים ופיגמנטציה הולכים ומידלדלים עם השנים. חומרים כמו קולגן, חומצה היאלורונית וליפידים שונים הם אלה שאחראים למראה המוכר שלנו במשך רוב שנות חיינו, עד שאנחנו מביטים במראה ומבינים שמשהו השתנה בצורה יסודית. עד לפני כמה שנים אנשים חשבו שרק ניתוחים פלסטיים יכולים לטפל בזה ולתקן בעיות של שינויים בפנים שהם בלתי נמנעים. היום אנחנו יודעים שיש הליכים פשוטים וקלים בהרבה, רובם זעיר פולשניים ואינם כרוכים בניתוח או בסכין כלשהי, אלא מקסימום הזרקה או החדרה של קנולה כדי לפסל פנים.

מתי מתאים לנו לעבור פיסול פנים?

פיסול פנים הוא שם כולל לסדרה של טיפולים שמיועדים להחזיר לעצמנו את המראה של הפנים כפי שהיה. זה קורה כאשר העור כבר אינו מתוח על עצמות הלחיים, קו הלסת אינו חד כשהיה בעבר, הקמטוטים מתגברים, העור מסביב לפה ולאף נשמט ונופל בשקעים עמוקים, הצוואר כבר אינן מתוח והמראה הכללי זקן, עייף, שונה לגמרי ממה שהתרגלנו לראות כל החיים. זה הרגע שבו מומלץ לבדוק את ההתאמה שלכם לטיפולים המתקדמים והיעילים מאוד של פיסול פנים, שנעשים בידיים מקצועיות ומומחיות בלבד. בטיפולים אלה בודקים את המראה של הפנים והיכן אפשר לשפר אותם ולהחזיר את העור המתוח על ידי הזרקה של חומצה היאלורונית או אפילו טיפול שנקרא מתיחה בחוטים. כל הטיפולים מיועדים לשיפור מראה הפנים ללא ניתוח והם מתאימים לא רק למי שרוצה לשחזר את מראה הפנים הצעיר אלא אפילו לבצע שינויים ושיפורים שונים במראה הפנים, כמו עיצוב הלסת והלחיים ועוד.

חומצה היאלורונית – חומר הנעורים הבטוח לשימוש

חומצה היאלורונית רק נשמעת מפחידה, אבל היא לא חומצה שצורבת ולא מסוכנת לשימוש בטיפולי אסתטיקה רפואית שונים, מטיפול פיסול פנים ועד מילוי שפתיים. היא החומר הבטוח לשימוש שהגוף אינו דוחה ואינו מפתח בגללו תופעות לוואי ולכן היא משמשת להליכים אסתטיים במרקמים ובדרגות סמיכות שונות, לפי קביעת הרופאה שמטפלת בכם ומאבחנת כמה צריך והיכן. למעשה היא חומר שהגוף מייצר בעצמו ומפסיק לייצר אותה באותה רמה כמו בגיל צעיר. זה כל מה שעושה את החומצה למבוקשת מאוד למטרת פיסול פנים ומילויים שונים, משום שהיא מזוהה על ידי הגוף כטבעית גם כאשר היא מיוצרת מחומרים סינתטיים, וההרכב שלה כל כך זהה שהיא פשוט נספגת לאטה בגוף עם הזמן ולא גורמת לשום בעיה.

כיצד מתבצע הטיפול של פיסול פנים?

רופא שמטפל במי שזקוק לפיסול פנים הוא כמו אמן שמפסל מחדש את הפנים, בהתבסס על ניסיונו הרב ועל המומחיות שלו בהזרקת החומר למקום המדויק כדי ליצור את האפקט שאותו רוצים ליצור. המיקומים השונים שבהם מחדירים את המחט או הקנולה שמונעת את שטפי הדם בהיותה דקיקה מאוד ומדויקת ברמות זעירות ממש, הם אלה שבהם מחדירים את חומרי המילוי של החומצה ההיאלורונית. הנפח המתמלא מחדש נשאר כזה לפחות חצי שנה ונספג לאטו בגוף, כל מטופל לפי מצב גופו והחומר שנזקק לו למילוי. ככל שחוזרים על זה יותר, הוא מחזיק מעמד יותר זמן.

מה חשוב לדעת על פיסול פנים?

כמו כל חומר טבעי, לוקח זמן לפנים להתרגל למילוי המחודש והחומר הולך וממלא את הנפח המרוקן לאטו, ולאט לאט מתחיל “להתאקלם” ולהתביית במיקום שלו עד שהוא יוצר בתוך כמה שבועות את המראה הסופי. מכיוון שחומצה היאלורונית תפקידה לספוח לחות וחומרי מילוי שמותחים את העור באותו מקום, היא תמשיך לספוח לאותו מקום לחויות שונות שיעצבו עוד יותר את המקום הריק וחסר הנפח שיתמלא יותר עם הזמן, למראה הרצוי והנכון שלו, כפי שהכרתם לפני כן את פניכם. כשמזריקים אותו במקום הנכון הוא לא רק ממלא שקעים וקמטוטים אלא יוצר את המלאות שגורמת להדגשת עצמות הלחיים והלסת מחדש ובכך אתם מקבלים את המראה המפוסל שרציתם מלכתחילה. כך שבתוך כמה שבועות מהטיפול עצמו תקבלו את המראה הסופי והמבוקש.

הזרקת חומצה היאלורונית

רק לפני כעשור אנשים שרצו להיראות צעירים ומתוחים יותר ולתקן את נזקי הזמן לפנים שלהם עברו סוגי ניתוחים שונים שנדרש זמן רב להחלים מהם. ניתוחים פלסטיים למתיחת העור ותיקון פגמים שונים כמו נפילת עור בגלל הידלדלות חומרי המילוי הטבעיים היו הדרך הכמעט יחידה, לפני שהמציאות טכנולוגיות ושיטות אחרות על מנת למלא מחדש את הפנים, למתוח את העור ולהצעיר אותו להחזיר לפנים באופן כללי את המראה שלו כפי שהיה לפני תחילת השפעות הזמן. החומרים האלה הרי מוכרים מאוד לתעשיית הקוסמטיקה שהשתמשה בהם בקרמים ובתכשירים שונים בניסיון נואש להחזיר לעור את הגמישות והמתח שלו משנות העשרים, אבל לא בהצלחה מרובה ללא התערבות ניתוחים והתערבות של רופאים. כיום, כל זה מאחורינו ואנשים שנרתעו מהאפשרויות לעבור ניתוח על מנת לשפר את מראה הפנים מוצאים היום דרך אחרת חדשה ויעילה יותר, שאינה כרוכה בפולשנות כמעט – הזרקת חומצה היאלורונית החומר הטבעי והיעיל ביותר שהגוף שלנו ייצר בעצמו על מנת למלא נפחים ולמתוח את העור.

מהי חומצה היאלורונית ומהי חשיבותה?

הגוף המופלא שלנו יודע לייצר כל מה שנחוץ לו על מנת לשמור על המראה הצעיר והמתוח שאפשר לראות בשנות חיינו הראשונות. יחד עם חומרים כמו ליפידים וקולגן הם סופחים אליהם לחות ובכך מותחים את העור וממלאים אותו ואת השקעים השונים, ובכך נותנים לפנים את התווים המוכרים להם מכל חיינו. כאשר הזמן פועל לרעת העור והגוף וכאשר כוח המשיכה עושה את שלו, ייצור חומרים אלה מידלדל עם הזמן ויוצר שקעים, קמטוטים ומראה נפול באופן כללי. בכך, משתנים תווי הפנים לגמרי והתוצאה היא מראה זקן יותר ושונה. חומצה היאלורונית יושבת ברקמות החיבור ואחראית אם כך למתיחה של העור ולמראה המלא שלו, ולכן הזרקת חומצה היאלורונית היא הדרך הטבעית ביותר שאפשר לתקן את פגעי הזמן ולהחזיר לעור את המראה הנפוח והמתוח שלו.

למה זהו חומר מצוין למילוי נפחים ולתיקוני פלסטיים?

חומצה היאלורונית קיימת בגוף כל הזמן, רק מיוצרת פחות בגיל מבוגר, הגיל שבו השינויים ניכרים. היא זאת שקושרת בין התאים ולכם גם כאשר היא מוזרקת מבחוץ בהרכב סינתטי, הגוף מזהה אותה כחומר טבעי שהוא מכיר ולכן לא דוחה אותה כחומר זר אלא מקבל אותה. תועלת נוספת שלה היא הגברת קליטת הלחות וקשירתה לתאי העור, כך שמלבד מילוי של העור היא סופחת אליה לחות לעור שגם ככה מתקשה לשמור על ליחוח תקין בגיל מבוגר, ובכך גם ממלאת עוד יותר עם הזמן את התאים באזור זה ובכך מתיישבת טוב עם חומרים אלה במקום שבו הוזרקה על ידי הרופאה. היא מסמיכה את הנוזלים והלחות, מתקנת את רקמת העור ושומרת על ריכוז נכון ומתאים של רמת הלחות והמים שלו, כך שמלבד מילוי נפחים היא מעניקה לעור תוספת בריאות וחיוניות מבפנים.

הזרקת חומצה היאלורונית – האם מתאים לכל מקום?

היום אנחנו משתמשים בחומצה היאלורונית בדרגות סמיכות שונות גם לנילוי שפתיים כדי ליצור מראה חדש למי שרוצה בכך, וגם למילוי קמטוטים ושקעים ועור נפול בפנים, לפיסול מחדש של הלסת והלחיים ואפילו האף, לא רק במקרים שבהם אנחנו נדרשים לתקן את נזקי הזמן והזדקנות העור והפנים. אפשר לפסל פנים לגמרי בתוך תקופת הזמן שבה החומצה מחזיקה מעמד עד שהיא נספגת בחזרה לגוף ויש לחדש את ההזרקה. חשוב לדעת שמכיוון שזהו חומר שההרכב במולקולרי שלו זהה להרכב של החומצה ההיאלורונית שמיוצרת על ידי הגוף, היא אכן נחשבת לחומר טבעי שאינו נדחה על ידי הגוף ולכן אינו יוצר תופעות לוואי של אלרגיה ורגישות בדרך. כלל. עם זאת, חשוב לבדוק לפני כן התאמה לטיפול ולחומרים ואת זה רק הרופאה המטפלת יכולה לומר לכם בפגישת ייעוץ ואבחון.

היכן מטפלים בחומר זה?

יש כמה נקודות מסוימות שנחשבות למקומות התורפה שבהם מתבצעת הזרקת חומצה היאלורונית, אולם כאמור, כל אחד עובר אבחון וההזרקה נעשית לפי מצבו. האזורים המוזרקים בדרך כלל הם צדי הפנים והאף שנוטים להעמיק בגלל נפילת העור ובגלל קמטים וקמטוטים שנוצרים בגלל כיווץ האף והפה בדיבור ובאכילה. עוד מטפלים בשפתיים במילוי, בפיסול האף, בפיסול וחיטוב עצמות הלחיים וקו הלסת, מילוי נפחים שונים לפי מבנה הפנים, גם בצדי הפנים ועוד, לפי הדרישה ולפי הצורך.

מילוי שפתיים – לא רק לצעירות ולא רק לשפתיים גדולותמילוי שפתיים – לא רק לצעירות ולא רק לשפתיים גדולות

מילוי שפתיים בחומצה היאלורונית הפך לטיפול יופי נפוץ וכמעט טבעי לרבות, ובניגוד למה שנהוג לחשוב, לא מדובר רק בטיפול שמיועד לשינוי המראה של השפתיים כדי לקבל אותן נפוחות ומוגדלות בלבד. ההשפעה על כל מראה הפנים בגלל השוני בחלק התחתון של הפנים היא מרחיקת לכת הרבה יותר ממה שחושבים ורואים את התוצאות אצל כל מי שבאה לטיפול כזה, ומבינה כמה הפנים שלה קיבלו דגש אחר והן נראות כעת הרבה יותר צעירות ומלאות חיים. למילוי כזה של שפתיים יש גם יתרונות אחרים שכדאי לחשוב עליהם כאשר שוקלים לעבור טיפול כזה ולא מכירים את כולם.

כיצד מילוי שפתיים משפיע על הרושם שמקבלים מהפנים?

המראה המלא של השפתיים שלנו מעיד על העדפות יופי מסוימות בחברה ובתרבות שלנו, אבל הוא גם רצוי מבחינה אסתטית ככל שמתקדמים בגיל. אנחנו מעדיפים להיראות מתוחים וחלקים, רעננים וללא קמטים וסדקים וטיפולי פנים מסוימים יכולים לתת לנו את האפקט הזה גם כאשר מוסיפים רק מילוי שפתיים. כולם מכירים את הקמטוטים המוכרים שנוצרים כתוצאה מהשפעה של הזמן והכיווצים הממושכים של השפתיים, אם בגלל עישון או בגלל שמכונה קמטוטי צחוק. האזור הרגיש והעדין מסביב לשפתיים אמנם אינו מוזרק כאשר באים לטיפול מילוי שפתיים, אבל אין ספק שיש השפעה לטיפול זה גם על המראה הבריא והאסתטי של האזור התחתון של הפנים. מילוי כזה משנה את הפרופורציה של תווי הפנים כך שהמוקד הוא שפתיים מלאות ולא מרוקנות, מה שיוצר את הרושם שכל הפנים בחלק הזה נראה צעיר יותר. לכן, טיפול כזה מצוין גם למי שרוצה להחזיר לעצמה את מראה השפתיים המלאות שמתרוקנות עם הזמן כחלק מהדלדול הטבעי, ולכן גם מומלץ לשיפור כזה.

חשוב להכיר: חומרי הנעורים שהגוף מייצר

בגוף של כל אדם יש את החומרים הטבעיים שנקראים חומרי הנעורים, כמו קולגן וחומצה היאלורונית, ליפידים ועוד מרכיבים שונים שהגוף מייצר ברמה מתאימה לגיל, בוודאי בשנים הראשונות. במאמר מוסגר ייאמר שהטבע הוא חכם ונפלא והוא יוצר את היופי של הנעורים כדי שיתאים גם לתקופה שבה גיל הפוריות משמעותי ונמצא בשיאו, כך שאדם מזהה את היופי הרענן והמתוח עם הצורך להקים משפחה. אלא שבגיל מבוגר יותר, כשהגוף מושפע מהזמן החולף ומכוח המשיכה, יש כבר פחות צורך באסתטיקה של הנעורים ולכן הגוף מייצר פחות חומרים כאלה והתוצאה ניכרת לעין מיד על העור, על השיער והעיניים, השפתיים והלחיים, וכל תווי הפנים מושפעים מכך בצורה דרסטית. אלה חומרים שנמצאים בעור באופן טבעי ומוגבר, ואחראים גם לליחוח העור ולקשירת הלחות לתאי העור, גם לעור החלק והמתוח וגם לגמישות הטבעית שלו, לאחידות ולצחות העור ללא כתמים וקמטים. העור גם נראה מלא ומתוח יותר הודות להם וזהו המראה שמנסים לשחזר כל הזמן החל בגיל שבו החומרים האלה כבר מידלדלים.

חומצה היאלורונית – המילוי הטבעי

חומצה היאלורונית, אחת מחומרי המילוי האלה, היא חומר שהגוף מייצר בעצמו והוא מזהה אותה כטבעית גם כאשר היא מיוצרת באופן סינתטי ומוזרקת לו מבחוץ, כפי שעושים בטיפולים כמו מילוי שפתיים או מילוי קמטוטים ושקעים. החומצה אחראית לקשירת הלחות אליה ולכן גם ל”ניפוח” ולמילוי תאי העור שמקבלים אותה ו”מותחים” את עצמם כשהיא שם. כך גם השפתיים מגיבות לחומר זה כשהוא מוזרק אליהן והן מתנפחות בגלל הלחות שנקשרת אליו ונמצאת בו. בגלל זה גם טבעי להן לזהות אותו ולא לדחות את החומר ובגלל זה גם כמעט שאין תופעות לוואי אלא רק לדקירה של הזריקה עצמה, וגם זה עובר מהר יחסית.

טבעי, מהיר, מחזיק מעמד

כשמזריקים חומצה היאלורונית למטרת מילוי שפתיים היא נשארת בשפתיים ואינה נודדת למקומות אחרים בגוף, אלא מתפזרת באזור הממוקד עצמו ועושה את העבודה שלה. מלבד זאת, היא נספגת לאטה בתקופה של כשישה חודשים ולכן נדרש לחדש אותה בכל תקופה, למרות שבשלב מסוים הגוף מתרגל אליה והיא נשארת לזמן רב הרבה יותר. היא בטוחה לשימוש, מעצבת יפה את השפתיים כשמזריקים אותה בנקודות הנכונות והיא מותאמת בסמיכות ובריכוז שלה לגוף של המטופלת כדי שתשתלב באופן טבעי בשפתיים ובמבנה שלהן. הטיפול בטוח ומתאים לכל מי שנבדקה על ידי הרופאה ונמצאה מתאימה לכך.

פיסול אף בשיטות הבטוחות והיעילות ביותר

הזמן עושה את שלו וכשאנחנו מביטים במראה שנה אחר שנה אנחנו רואים את ההבדלים הברורים שלהם גורמים כוח המשיכה של כדור הארץ והגיל שמשפיע על הגוף. יכולות ההתחדשות של הגוף הן מה שהופך את הנעורים לכל כך יפים, כולל האפשרות לשמור על עור מתוח, חלק, ללא קמטים, ללא כתמים ולא רפוי. החומרים שאחראים לכך מיוצרים על ידי הגוף במנגנון הטבעי ביותר שיכול להיות והוא זה שאחראי לכך שהגוף ממשיך לדאוג לעצמו, להתחדש ולבנות תאי עור ורקמות שונות בקצב מהיר ונראה כפי שהוא נראה. יכולת הגוף לעשות זאת יורדת עם הזמן משום שהוא לא אמור לייצר את החומרים האלה לאורך זמן וזה מה שגורם לנו להזדקן ולהיראות בהתאם לגילנו המתקדם. זאת הסיבה שבגללה בשלב מסוים צריך להחזיר את המראה הצעיר והמתוח על ידי טכניקות מתקדמות וזעיר פולשניות על מנת לפסל פנים מחדש. פיסול אף הוא אחד ההליכים המוכרים שנעשים בצורה כזאת והוא יעיל מאוד ובטוח מאוד לשימוש.

מה חשוב לדעת על היכולת של הגוף להתחדש?

הגוף שלנו מייצר את חומרי הנעורים שהפכו כבר למרכיבים בתעשיית הקוסמטיקה והם משמשים אותנו גם בטיפולי אסתטיקה רפואית רבים. בין היתר, אנחנו מוצאים את החומר שנקרא חומצה היאלורונית, שהוא חומר שהגוף מייצר באופן טבעי. הוא חומר שנמצא בגוף ובעור שלנו ברמה גבוהה וזה מה שמשמש חומר מילוי שקושר בין הלחות לרקמות העור ולתאים ולכן העור נראה מתוח היטב וחלק. חומר נוסף שמוכר לנו הוא קולגן ויחד הם מספקים לעור את הלחות ואת המראה רענן שלו. החומרים האלה נמצאים ברקמות החיבור של העור והמטרה שלנו כשאנחנו מטפלים בחומצה היאלורונית היא להחזיר לעצמנו את המראה הצעיר והרענן והמתוח.

חומצה היאלורונית כחומר נעורים

החומר הזה משמש אותנו כיום בטיפולי פנים רבים שמוכרים לפיסול הפנים, במיוחד תיקון אף, פיסול לחיים ועוד. זה מה שמחזיר את המראה הצעיר והמלא מבפנים וזה מה שגם נחשב לטיפול לא מזיק וללא תופעות לוואי שיש לו גם תוצאות מרהיבות בתוך זמן קצר. כוח המשיכה עושה את שלו עם הזמן ומושך את העור והפנים מטה וגורם לעיוות תווי הפנים שאנחנו מכירים ולכן יש לעשות הכל כדי להילחם במשיכה זאת ובהידלדלות חומרי הנעורים מבפנים.

למה בטיפולי יופי רבים מזריקים חומצה היאלורונית?

מילוי קמטים לצורך פיסול פנים הפך לטיפול יופי מקובל ופשוט הרבה יותר. למי שחושב שאי אפשר למלא נפחים מחדש, כדאי לדעת שזה אפשרי וזה הפך להיות טיפול מאוד נפוץ למילוי קמטים מסוימים וטיפול בקפלים שנוצרו כתוצאה מרפיון ומנפילת העור, כמו בלחיים ומשני צדי השפתיים. כעת, אנחנו משתמשים בזה כדי להחזיר לאף את המראה המתוח והיפה שלו לפני שהחלה נפילת העור שגרמה לו להיראות שמוט יותר ולא כמו שהיה פעם. פיסול אף על ידי חומצה היאלורונית נעשה על ידי מחט בטיחותית שנקראת קנולה, מחט עגולה שאינה גורמת לשטפי דם במקום החדירה וזה מאוד חשוב כשזה קורה בפנים. שם רצוי שיהיו טיפולים שמשפרים את המראה ולא מוסיפים תופעות לוואי. את הטיפול עושים במרפאה ומפסלים את האף ומחזירים לו את הנפח ואת הזווית הנכונה מבלי להישמט למטה כמו שהזמן וכוח המשיכה עושים לפנים. החומצה היא חומר טבעי שאינו גורם לדחייתו על ידי הגוף והוא האינו גורם לתופעות לוואי אלא נספג לאטו במשך כמה חודשים עד שהוא נספג בגוף לגמרי. במקרה כזה מחדשים אותו בהזרקה וחוזרים למראה הצעיר מבלי להזיק לגוף בחומרים סינתטיים ולא מתאימים.

פיסול אף על ידי חוטים

מכיוון שהאף נמשך מטה ויש להחזיר לו את המראה המורם והזקוף שלו במקום הידלדלות הנפח, יש דרך נוספת שאפשר להשתמש בה על מנת להחזיר לאף את הזקיפות שלו ולהפסיק את הירידה. בטיפול זה מחדירים חוטים מיוחדים שמשמשים אותנו גם למטרת מתיחת עור ונקודות מסוימות בשאר האזורים בפנים על מנת לפסל אותם מחדש ולהחזיר את הנפח ואת המראה המלא והמתוח. החוטים מוחדרים לאורך כל האף מתחת לעור ומותחים את האף בעדינות. פיסול אף מתוחכם זה מעניק תוצאות נפלאות לכל מטופל ומאפשר שליטה מוחלטת בתוצאה תוך כדי ההליך עצמו, לשביעות רצונכם.